Koronawirus – dzień 13-15 Szkoła w domu i pomoc z RPO WZ

Kolejne dni zdalnej pracy w warunkach #zostanwdomu i kolejne zmagania z nauką w trybie zdalnym. Powoli się wszystko normalizuje i wchodzi w krew. Mimo braku konieczności dojazdu do pracy i szkoły, wstajemy rano o odpowiednio wczesnych porach i po śniadaniu siadamy – ja do komputera, Werka do komputera i zeszytów oraz książek. Dobrze, że szczecińscy uczniowie mają podwójne komplety książek i zazwyczaj trzymają je w domu. Teraz to rozwiązanie okazało się w sam raz.

Prace szkolne są prowadzone w sposób bardziej stabilny, aczkolwiek nadal spływają i wypływają o różnych porach dnia. Nauczyciele i dzieciaki testują też różne narzędzia komunikacji – portale do prowadzenia bezpośredniego połączenia, testów czy przesyłania sobie wiadomości. Nie wszystkie docierały, robił się bałagan z tym, co kto i gdzie zamieszczał, więc teraz mamy klasowego maila. To też jakieś ciekawe rozwiązanie.

Z pola zawodowego, rząd zrobił pod górkę samorządowi województwa, odpisując nam oficjalnie, że wszelka pomoc dla przedsiębiorców, która nie będzie przechodzić przez rządowy program Tarczy Akntykryzysowej, będzie… niekwalifikowana:

Urząd Marszałkowski przygotował projekt zakładający przesunięcie 170 mln zł w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na walkę z gospodarczymi skutkami pandemii koronawirusa. Rząd nie zgodził się jednak na jego uruchomienie, tłumacząc, że ten rodzaj wsparcia może być realizowany tylko na poziomie centralnym.

Główna część tych środków miała zostać przekazana na dotacje dla pracodawców, które pozwoliłyby na utrzymanie miejsc pracy. Przez trzy miesiące, na każde zagrożone miejsce pracy Zarząd Województwa chciał dopłacać po 2 tys. zł. Szacunki mówiły, że w ten sposób uda się zachować 28 tys. stanowisk. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej poinformowało jednak, że inne niż rządowe systemy wsparcia, będą traktowane jak wydatki niekwalifikowane.

To powoduje konieczność przeliczenia na nowo pieniędzy i podjęcia decyzji, gdzie i ile środków zostanie skierowanych w regionie. Część na pewno pójdzie na Tarczę. Ale część na inne działania – zdrowotne, społeczne, może inną formę wsparcia przedsiębiorców.

Z kwestii pozazawodowych – razem z Weroniką już dwa razy zostałyśmy poproszone o wypowiedź dla TVN24 w kontekście zdalnej szkoły. Dla Weroniki był to debiut przed kamerą, ale świetnie dała sobie radę, odpowiadając spójnie, pełnymi zdaniami, trafnie argumentując i opisując rzeczywistość. Kolejne doświadczenie zebrane.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Related Post

Edukacja seksualna na celowniku prawa

Ostatnie posiedzenie Sejmu RP, które odbyło się już po wyborach parlamentarnych w październiku 2019 r. przyniosło zaskakujące wieści. Otóż odbyło się pierwsze czytanie obywatelskiego projektu „Stop pedofilii”, który de facto

Łacina matką języków

Lata temu, w liceum na profilu humanistycznym, mieliśmy okazję uczyć się języka łacińskiego. Obok języka polskiego, niemieckiego i angielskiego dyrekcja do planu lekcji dorzuciła nam bodaj od drugiej klasy dodatkowe

Koronawirus – dzień 6 – 9 Zdalna szkoła

Pierwsze półtora tygodnia edukacji w systemie prawie zdalnym za nami. Moja mała nastolatka przeżyła w tym czasie mnóstwo skrajnych emocji – od początkowej euforii z powodu koronaferii, przez przerażenie co